top of page

מעגלי השראה – תרגיל למינוף חשיבה יצירתית


את מודל מעגלי ההשראה פיתחתי על מנת לפתח השראה ברמה יומיומית. היא עוזרת לי לברוא רעיונות מתוך רעיונות, למפות אותם ולנווט את שטף היצירה, בעזרת מעגלים. בתרגיל נדגים איך אפשר להשתמש במודל כדי לבנות אסטרטגיה פרסומית של חברה, אולם אפשר להשתמש לכל מטרה או לכל תהליך מקצועי, לימודי או אישי.

למה מעגלים?

ההשראה יוצאת מגבולות האמת המוחלטת. היא מכלול של רגשות, מחשבות ואפשרויות שמתכתבים זה עם זה, מזינים זה את זה ומשפיעות זה על זה. לכן, במקום לתחום את ההשראות בתבניות ריבועיות קשיחות או בפירמידות של העולם הישן, נמחיש אותן במעגלים.

ֿ

הציוד הנדרש:

מחברת ועט.

יש? קדימה, אפשר להתחיל:

  • יש לצייר עיגול גדול במרכז הדף ולרשום בתוכו את השם שלך. למה? כי כל השראה מתחילה ממך.

  • מסביב העיגול נצייר חמישה חיצים כך שתתקבל צורה של שמש.

  • בקצה החץ הראשון נצייר עיגול קטן יותר ובו נרשום את המילה "חגים". סביבו, נמשוך תת-חצים נוספים שבסופם עיגולים קטנים יותר בהם נציין את החגים והמועדים הרלוונטיים בשנה. בין אם מדובר בחג דתי, חג מבוסס אירוע או מפעל ספורט לאומי, חגים ומועדים הם מקור ועיתוי מצויינים לרעיונות בנושא מבצעים ולהטבות.

  • בקצה חץ השני נצייר עיגול קטן יותר ובו נרשום את המילה "מאסטר". סביבו, נמשוך תת חצים נוספים שבסופם עיגולים קטנים ובהם תכנים שמתמקדים ביזם או היזמת של החברה, כמו ציטוט, היסטוריה מקצועית או היכרות עם הצוות. בסופו של יום, כולנו בני אדם שאוהבים לשמוע סיפורים אישיים מעוררים סקרנות ומשיכה.

  • בקצה החץ השלישי נצייר עיגול ובו המילה "ת'כלס". לקוחות יניעו את עצמם לפעולה בתנאי שהם קיבלו ערך. לכן נוסיף תת-חצים עם עיגולים ובהם מבצעים, הטבות והנחות

  • בקצה חץ הרביעי נצייר עיגול ובו המילה "ציטוטים". אנשים רוכשים מוצרים ושירותים שאנשים אחרים מעידים עליהם כטובים ומוצלחים. לכן נוסיף לקטגוריה זו "זרועות" של עדויות, וסיפורי הצלחה.

  • בקצה החץ החמישי נצייר עיגול ובו נרשום את המילה "מוזיקה". כאן כדאי לחפש ביוטיוב שירים שמתכתבים עם הנושא, להפעיל רמקולים, להאזין וליהנות. נמשוך תתי חיצים עם עיגולים אותן נמצא בשורות רלוונטיות מתוך שיר או לינקים לשירים מתאימים שמכוונים אתכם לעבר הנתיב הרצוי. המוזיקה שתתחברו אליה ושתניע אתכם תניע גם את קהל היעד.

  • הוסיפו חצים, תת- חצים ועיגולים ככל שתרצו ושתצטרכו כדי להשלים את התהליך

היופי במודל מעגלי ההשראה הוא שגם כשאנחנו מסתעפים בחצים וברעיונות, כולם נמצאים בתוך סדר מופתי של קטגוריות נוחות לעבודה. הוא מאפשר לנו ליצור סט כלים הוליסטי שיוצא מתוכנו, מקיף אותנו, חוזר אלינו למרכז ומטעין אותנו ואת הסביבה בהשראה מתמשכת ואינסופית.

בהצלחה!

רוצה לתת לעולם רעיון, סיפור או כלים להשראה? אנחנו מזמינים אותך לכתוב לנו, ונשמח לתת לך במה לינק למייל

טלי דביר לבנת

יזמת יום ההשראה הבינלאומי

לינק לאתר יום ההשראה שיערך ב-7.5 inspiration75.com

מאמרים נוספים
bottom of page