top of page

מַרְדָנוּת פִּנַּת הַשְׁרָאָה


ויז'ואלים היו שפה מדוברת עבורי מילדות, בהמשך מצאתי עצמי בוחרת בה כדרך ביטוי נהירה וממוקדת להעביר את המתודוליה או "השכבות" שיש לי בראש. כשהפכתי לאמא זה הפך מורכב יותר, במטרה לייצר שיח ערכי בבית הלכה למעשה יצאתי למסע להנגשת המתודולגיה שלי לילדי, כך נולד הספר "מַרְדָנוּת פִּנַּת הַשְׁרָאָה".




הסופרת: טלי דביר לבנת על תהליך היצירה

ויז'ואלים היו שפה מדוברת עבורי מילדות, בהמשך מצאתי עצמי בוחרת בה כדרך ביטוי נהירה וממוקדת להעביר את המתודוליה או "השכבות" שיש לי בראש. כשהפכתי לאמא זה הפך מורכב יותר, במטרה לייצר שיח ערכי בבית הלכה למעשה יצאתי למסע להנגשת המתודולגיה שלי לילדי, כך נולד הספר "מַרְדָנוּת פִּנַּת הַשְׁרָאָה".



עלילת הספר "מַרְדָנוּת פִּנַּת הַשְׁרָאָה" נרקמה לפני השינה, כשהבית מתכסה בשמיכה ונרגע. בין פיהוק לחיוך, נולדו דמויות כובשות. בסיפורנו, ילדה מציירת ציור ונרגשת להראותו לצוות הגן שמזעיף פנים ואומר "אסור אסור לצאת מהקווים". 

הספר מתאר מפגש בין עולם ישן שמקפיד על חוקים אל מול ילדה אחת שעומדת באומץ ובוחרת בעולם מהפכני בעקבות הלא נודע- כי אצלה זה הגיוני. מחוץ לשבילים המסומנים הקוראים פוגשים עולמות של השראה ויצירה ונכבשים בקסם המרדני והמעורר.


לצלול לתוך הלא נודע | טלי דביר לבנת

טלי דביר לבנת מייסדת משרד פרסום One , אשת קריאייטיב בכירה המובילה מהלכים שיווקיים פרסומיים לחברות מהמובילות במשק.

את משרד הפרסום שלי הקמתי בגיל 23 עם חזון וחלום ליצור מתוך השראה. היום, אחרי יותר מעשור, אני גאה שהמשרד הפך לישות מקורית ומשגשגת בענף הפרסום בישראל.

היום אני מכהנת כמנכ״לית וכרוח החיה של הקריאייטיב והארט ב-One. יוזמת יום ההשראה הבינלאומי ובימים אלו פועלת להקמת רשת מוזיאוני השראה.


עיבוד גרפי של טווס עם נוצות דג | טלי דביר לבנת

כאמור הספר "מַרְדָנוּת פִּנַּת הַשְׁרָאָה" נכתב לראשונה לילדיי מהרצון שלי לתת להם צידה לדרך וכלים להתמודד עם חוסר ודאות לצד יצירת הזדמנויות. "מַרְדָנוּת פִּנַּת הַשְׁרָאָה" מעביר הלאה את ההשראה ומעשיר בחשיבה פתוחה ללא תקרות. כתבתי אותו בהומור מתוך הרצון לראות את ילדי חושבים בצורה יצירתית ובעלי יכולת התבוננות רחבה על מקורות ההשראה והדמיון שלהם.כאמא חשוב לי לגשר את הפער בין העידן הישן, של גבולות וחוקים לבין העידן החדש שמזמן הזדמנויות לצד חשיבה שונה.


יוצא מן הכלל זה דווקא נהדר | טלי דביר לבנת

כפרסומאית ואשת קריאייטיב אני מובילה אסטרטגיות פורצות דרך ביצירתם של מהלכים שיווקיים ופרסומיים, מלאי השראה.


לא קיר קרח לבן ומצוברח | טלי דביר לבנת

אני נחשפת לתמורות ושינויים בעידן החדש ולעיתים מבלבל בו אנו חיים. אני נפגשת מדי יום עם אנשים שהיצירתיות שלהם בשילוב עם דמיון שאין לו קווים או מגבלות מייצרים מציאות שרק לפני רגע נראתה בלתי אפשרית. השיח על השראה, יצירה והיותנו "אומת סטרט-אפ" חי ובועט בסביבה העסקית אך פחות זוכה לחשיבה בספרי הילדים.



בתהליך היצירה בחרתי בדמויות שונות, אחרות, דימויים מוזרים שזזים אחרת. מערוך פרפר, חילזון עם שיריון קינמון, תמנון פורח ועוד. לאחר שעיצבנו את הדמויות עשיתי מיני קבוצת מיקוד של ילדיי וילדים של חבריי, קראנו את הספר והסתכלנו על שלל הדמויות. התגובות המופתעות סחפו אותי, יהב אמרה על חילזון העוגיה ״איכס! שלא יאכלו אותו בטעות״. חייכתי, שמחה שמתהפכת קצת הבטן, כמו שוקולד מתוק מלוח, כך המסע שלנו בעקבות הלא נודע בעידן החדש. 

חשוב היה לי שהספר יראה אור מכיוון שהוא משקף חשיבה פתוחה ומאפשר לדמיון להתעורר לחיים. הספר משנה את השפה הישה בה יש רק דרך אחת "לחבר בין הנקודות" או את הדרך "הנכונה" לצבוע מבלי לצאת מהקווים.








מאמרים נוספים
bottom of page