top of page

מוזיאון ההשראה - ראיון עם טלי דביר לבנת שפורסם במגזין נשים את


טלי דביר לבנת, מנכ״לית וואן , סופרסונה ותיקה וממייסדות ה״מנכ״ליסטיות״ מקימה מיזם חוצה יבשות, רשת מוזאוני השראה ומציעה לכן סופרסונות להצטרף, איך? פשוט תגידו ״אני״

ד"ר ג'ון ה. פאלק, סופר וחוקר, שאל את השאלה - למה אנחנו הולכים למוזיאון? בפשטות ניתן להגיד שהוא מצא כי הליכה למוזיאון נחשבת למותרות. כלומר, אנחנו בוחרים לפנות זמן, על פני כל מה שמעסיק אותנו ביום-יום. זאת פעולה שאנחנו עושים בשביל עצמנו. אם כן למה אנחנו מתפשרים על איך שהחוויה הזו נראית כיום?

בתור מבקרת, ואפילו המונח הזה "מבקר/ת", מציב כל אחת מאיתנו בעמדה של אורחת, רק הגעתי להציץ. ביקור במוזיאון מנטרל כמעט את כל החושים שלנו, הסביבה שקטה ומתלחששת, ריח אין, לגעת אסור.

טלי דביר-לבנת, מנכ"לית וואן מנערת ללא רחם את הפלטפורמה הזאת שנקראת מוזיאון ומכריזה על התעוררות וקידום תפיסה חדשה של המהות שלו.

טלי פיתחה את ״מוזיאון ההשראה״ המבוסס על חמש זירות שונות שמהלכות קסם ויוצרות מעגל של ההשראה .

מוזיאון

ה

אשראה

בימים אלה עם הרבה תשוקה ואש היצירה היא פועלת להקמת מוזיאון מהעידן החדש בתל אביב, החלוץ מבין מבין רשת מוזיאונים בינלאומית (סינגפור סיטי, ברצלונה וסן פרנסיסק), שכל כולה מוקדשת להשראה וכשמו כן הוא, 7/5, על שם יום ההשראה הבינלאומי.

יום ההשראה הבינלאומי מתקיים ב7/5 והוא המפתח למוזיאון ההשראה.

למה?

בעידן החדש שינוי הוא דבר נתון, וכל אחד ואחת יכולים לקחת חלק בשינוי,

לתפוס אותו ולעצב אותו, אבל רק מעט אנשים עושים זאת. אם להורים שלנו, לדור הקודם הייתה הנוחות של קריירה אחת ומקום עבודה קבוע רובנו נחליף קריירות, איך מתמודדים עם העידן החדש? אזרחי העידן החדש לדבריה של טלי דביר לבנת צריכים להוסיף לארגז הכלים : השראה. במוזיאון מטפחים השראה ויוצאים ממנו עם זריקת אנרגיה מחודשת.

יום ההשראה הבינלאומי נותן במה להשראה, מאפשר לכל אחד להתחבר אליה ולחוות אותה מחשבתית והוליסטית. השראה היא כוח ששייך לכולנו, והמוזיאון יהיה הבית שלה.

למוזיאון שלושה היבטים מהפכניים.

מבנה המוזיאון דינאמי, מהווה מעין מסלול מכשולים משחרר, המעודד אותך כמבקר להשתחרר מהמושג מוזיאון כפי שהוא מוכר היום, ולחוות אותו! לצחוק, להרגיש, להרהר ולחשוב. במוזאון ההשראה המבקר הוא לא שקוף אלא משתתף. חזון והשראה הם נחלת הכלל, יש להם שפה, ויש ארגז כלים מודרני ששייך לכולם, רק צריך ללמוד להשתמש בו. תחילה הפתעה, שחרור מלא של כל החושים.

שנית, חשיפה ליצירה מודרנית, על ידי יוצרים בעלי תשוקה וכוח פנימי מוביל. המוזיאון מאגד אוסף של יוצרי רשת, שכיום פועלים בעיקר ברשתות במדיות החברתיות ונותן להם בית לביטוי, הכרה וקהילה. המפגש שיש למבקר עם היצירה או האומן הוא עוצמתי מאחר והוא מתקיים בכמה מימדים, לא כמו במוזיאון סטנדרטי (מהעידן הישן) בו יש צופה ומיצג.

בזירה החמישית והאחרונה במוזיאון אנו פוגשים לדברי טלי דביר לבנת המייסדת את הדבר המעורר השראה מכולם : אנשים.

בהיכל עגול עומדים המבקרים במרכז ויכולים לבחור באחת מבין שבע דלתות. מאחורי כל דלת יפגשו סיפור של דמות מפגש אנושי קצר באמצעים מעולם האומנות כדוגמת וידאו ארט תלת מימדי עם מסכים לאורך החדר, היכרות זו עם מגוון של דמויות מובילות, מעניינות בתחומים שונים, שהמכנה המשותף שלהם הוא השראה והוצאתה לפועל.

בשנת 1835 הקימה מאדם טוסו את מוזיאון השעווה, אז ביקשו ללכוד את המעטפת את החיצוני, היום בשנת 2018 אנחנו מבקשים ללכוד את הרעיון של דמויות פורצות דרך, את החשיבה השונה ולהפיץ אותה הלאה.

מה הלאה, אני שואלת את טלי המייסדת ״אנחנו מחפשים חדי קרן, פיונירים שיודעים לזהות תשוקה נדירה שזורה ברעיון חדשני ולפעול. אם מעניין אתכם לשמוע פרטים, לסייע, לקחת חלק ביוזמה מרתקת זו תגידו אני.״

"מוזיאונים מספקים לנו מקום לרגיעה והשראה. אך החשוב מכל, הם מציגים אמת..." תומס פ. קמפבל, המנהל היוצא של מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק.

לינק לאתר יום ההשראה שיערך ב-7.5 - inspiration75.com


מאמרים נוספים
bottom of page