top of page

מדוע זה תקוע?



האם אי פעם חווית מחסום של יצירתיות?

כפרסומאית שנדרשת להמציא את הגלגל ללקוחותיה בכל יום מחדש, אני מכירה את התקיעות מקרוב. לפעמים, בישיבות אסטרטגיה או לפני פרזנטציה חשובה, היא מתנחלת בתוך הראש שלי ומונעת ממני ליצור ולקדם יוזמות. כשהתקיעות משתלטת עלי, חוסמת את מרחב היצירה שלי בתחושות של בדידות ותסכול שמונעות ממני לעבוד. במילים אחרות: זה גרוע להרגיש תקוע.

כדי להתגבר על התחושה, מצאתי פתרון: בכל פעם שהתקיעות הופיעה, יצאתי מהמשרד והתחלתי ללכת . התבוננתי סביבי, במכוניות, בשדרת העצים, בילדים שרוכבים על אופניים ובאנשים שחוצים את מעבר החציה. ואז קרה דבר נפלא: את התקיעות החליפה ההשראה.

ההשראה הכרחית בעולם משתנה

השראה היא אנרגיה של יצירה . היא מגיעה בצורה של רעיון, ניצוץ או הברקה שמעוררים אותנו לביטוי עצמי. היא מניעה אותנו לצאת מהשגרה, לברוא רעיונות מקוריים ולהתפתח לאפשרויות חדשות. בשונה מחלומות שהם פנטזיה, השראה היא דלק שמניעה אותנו במציאות בה אנחנו חיים

למה ההשראה חשובה?

המושג השראה הוא כוח, הוא מעלית לעבר העשייה. להבדיל מחלומות שהם פנטזיה, השראה מניעה אותך.

בעידן החדש שינוי הוא נתון. אם להורים שלנו הייתה עבודה אחת יציבה לכל החיים לרובנו יהיו כמה קריירות. בפן החיובי, זכינו לחיות בעידן של תמורות, חדשנות וקידמה. בתכלס, זה מחייב את כולנו להחתים דרכון לעידן המשתנה.

בכדי לקבל את השינוי, להיערך אליו עלינו ליצור ארגז כלים משודרג שיסייע לנו והכלי המרכזי בו הינו - השראה. השראה נמצאת סביבנו, השראה תוביל אותנו לפתח רעיונות, לצמוח ולהגשים.

ההשראה היא תנאי ויסוד לכל יצירה עוד משחר ההיסטוריה של האנושות. בתקופת המיתולוגיה היוונית נעזרו משוררים, אמנים, מוזיקאים ופילוסופיים ב'מוזות' – מושאים להשראה, כמנוף לקידום רעיונות ויוזמות. בעידן החדש שמאופיין בחדשנות, קידמה, שינויים תמידיים וחוסר וודאות, אנחנו זקוקים למנות גדושות של השראה כדי לפרסם, לשווק, לפתח יוזמות טכנולוגיות פורצות דרך ולקדם חברה אנושית טובה יותר.

טלי דביר לבנת מייסדת יום ההשראה הבינלאומי

יום ההשראה הבינלאומי הראשון בעולם ייערך בישראל ב-7.5.2019 ויצמיח כנפים גם מעבר לים. מדובר ביום אחד בשנה לעצור ולהתחבר למקורות השראה. לעצור את המירוץ המטורף שלנו להכין לוח השראה vision bord , לספר את הסיפור שלנו או לשמוע הרצאה של דמויות מעוררות השראה ממגוון תחומים: ריקוד, ציור, פיסול, צילום, טכנולוגיה, חלל ולוויינים ועוד. אנו עובדים על אתר בו ניתן יהיה לקבל רעיונות איך להפוך את יום ההשראה למשמעותי. מדריכת צופים, מורה, מדריכים בצבא יוכלו להיכנס ולשאוב השראה. החזון הוא שביום ההשראה יהיה טקס בו נוקיר אנשים שגורמים לנו לזוז, שמפזרים השראה סביבם בעשייה משמעותית ושיוצקים ערך לחיינו - טקס פרסי השראה.

--------------------------------------------------------------------------------

מאמרים נוספים
bottom of page