top of page

טור דעה ״הארץ״ | איפה הכסף?



אתמול היה יום המאבק לאלימות נגד נשים, החברה שלנו של כולנו הופכת לאגרסיבית יותר, גסת רוח וחסרת סבלנות ובנוף ארצי הכתם האדום, רציחות ואלימות נגד נשים גדל ומתעצם משנה לשנה, משעה לשעה. 


כל אשה ואיש ששומעים בתקשורת דיווח על רצח של אשה נוספת חושבים בינם לבין עצמם 'איך' איך היא נשארה, איך היא לא קמה והלכה, למה הן מחכות שהרע מכל יקרה? 


רבות הסיבות לתשובה למה אבל סיבה אחת חדה, ברורה ופתירה: למה? כסף.
האלימות הכלכלית משתקת. בשנה האחרונה נחשפתי לשלומית ואיימי מעמותת "רוח נשית"  שמובילה שינוי של ממש. העמותה ללא מטרת רווח, המסייעת לנשים נפגעות אלימות (פיסית, נפשית, מינית וכלכלית) להגיע לעצמאות כלכלית, לצאת ממעגל האלימות ולפתוח בחיים חדשים. 

המודל הייחודי שמפעילה העמותה נובע מהבנת הקשר שבין עצמאות כלכלית והיכולת לצאת ולהישאר מחוץ למעגל האלימות. המודל מבוסס על תכנית ליווי, העצמה והכשרה אישית מוכוונת תעסוקה המותאמת לצרכיה ואתגריה של כל אישה, בשילוב פעילות להסרת חסמים מבניים בשיתוף קובעי מדיניות, ויצירת מעטפת תומכת של הקהילה והמגזר העסקי.


העמותה שמה דגש על שיח ציבורי והעלאת המודעות לקשר בין תלות כלכלית לאלימות, לתופעה של אלימות כלכלית, ולקשיים הכלכליים של נשים נפגעות אלימות.


אז עכשיו תורי לשאול אתכן/ם קוראי שורות אלו : למה? למה אתן/ם לא מובילים שינוי, למה לשבת מנגד שטירוף המערכות במדינה מוביל לרצח ועוד רצח. איך אתם שואלים, פשוט: יחד. יחד זה כוח, יחד משנים מציאות כל אחד בדרכו שלו במעגלים קהילתיים או בעמותות. 

יחד - נאבק ללא פשרות באלימות. יחד - נשנה את כיוון הרוח!



הכותבת מייסדת ומנכלית  one , יוזמת יום ההשראה הבינלאומי. פעילה בעמותת "רוח נשית"








מאמרים נוספים
bottom of page